Prawie każdy z nas codziennie stoi przed dylematem – co zjeść na śniadanie, a co zabrać ze sobą na lunch do pracy lub na uczelnię? Najlepiej, aby były to posiłki smaczne, zdrowe oraz łatwe do spakowania na wynos. W kanon ten idealnie wpisują się sałatki. Jednak wciąż nie wszyscy są do nich przekonani – jak zrobić sałatkę, aby była pełna smaku, pożywna i ciekawie wyglądająca? Odpowiedź znajdziecie w tym artykule.

Czy bazą każdej sałatki powinna być sałata?

Gdy myślisz o przygotowaniu sałatki na lunch to pojawia Ci się przed oczami sałata lodowa z ogórkiem i pomidorem? Najwyższy czas to zmienić! Podpowiemy Ci jak skomponować idealną sałatkę odpowiadającą Twoim potrzebom.

Jeśli zależy Ci na tym, aby Twój lunch był pożywny i sycący zamień sałatę na ulubioną kaszę. Kasze zawierają dobrej jakości węglowodany, które dostarczą Ci energii na cały dzień. Są również bogate w składniki odżywcze – zawierają sporą ilość potasu i witaminy z grupy B. Jaką kaszę wybrać do naszej sałatki? Najpopularniejsze odmiany kasz to jaglana, orkiszowa, kus kus, pęczak oraz amarantus czy quinoa. Opcji jest naprawdę wiele, wybierz swoją ulubioną!

Starasz się ograniczać węglowodany? W tym przypadku sałatka na bazie sałaty będzie idealnym rozwiązaniem. Jaką sałatę wybrać? Ważne aby nasza sałatka nie tylko nam smakowała, ale również apetycznie wyglądała. Naszą propozycją jest dodanie rukoli lub roszponki. Ciekawie prezentują się również wszelkie rodzaje sałat karbowanych.  Aby jednak był to pełnowartościowy posiłek dodaj do sałatki dobrej jakości białko. W przypadku diety mięsnej idealnie sprawdzi się kurczak. Jeśli masz ochotę na dodatki roślinne – dobrym źródłem białka będzie np. ciecierzyca.

Jak skomponować dodatki? 

Zawsze staraj się wybierać warzywa sezonowe – masz wtedy gwarancję, że są one świeże i najlepiej smakują. W sezonie wiosenno – letnim korzystaj więc z pomidorów, papryki i świeżego ogórka. Co najlepiej dodać do sałatki w sezonie jesienno – zimowym? Naszą propozycją są pieczone warzywa – burak, bakłażan czy papryka będą świetnym, aromatycznym dodatkiem.

Przełam smak sałatki

Jak urozmaicić naszą sałatkę? Dodaj ulubione pestki – np. słonecznika lub dyni. Są one bardzo zdrowe, a także sprawią że przełamiesz nieco teksturę sałatki. Dobrym rozwiązaniem będą również kiełki. Tutaj również masz szeroki wybór – kiełki rzodkiewki, słonecznika, brokuła czy soczewicy. Dodając je zmieniasz swoją sałatkę w witaminową bombę!

Wiesz już jak zrobić pyszną i zdrową sałatkę. Co w przypadku gdy zabrakło Ci czasu aby kupić i przygotować składniki? Wstąp do pobliskiej piekarni i spróbuj codziennie świeżych sałatek. Znajdziesz je w https://piekarniagrzybki.pl/sklepy-firmowe/piekarnia-bielany/.

Nie ma więcej wpisów