Jakie suplementy dla początkującego? To pytanie bardzo często pojawia się na wielu forach poświęconych sportom siłowym i sylwetkowym. W poniższym artykule znajduje się na nie odpowiedź – przeczytaj i poznaj najbardziej wartościowe suplementy dla początkujących.

Zacznijmy od tego, kim określamy mianem początkującego. Otóż jest to osoba, która zaczyna trenować lub trenuje co najmniej kilka, ale nie dłużej niż kilkanaście miesięcy. Początkującym będzie więc np. ktoś ze stażem 6 miesięcy, jak również całkowity nowicjusz, który przychodzi pierwszy raz na siłownię. Obu grupom można polecić kilka podstawowych suplementów wspomagających osiąganie wyników siłowych i sylwetkowych.

Kreatyna

Kreatyna to bezsprzecznie jeden z najpopularniejszych suplementów oferowanych w sprzedaży. I o ile co do działania wielu innych produktów dostępnych na rynku można mieć różne wątpliwości, o tyle ta substancja z całą pewnością spełnia swoją funkcję. Mowa o zwiększeniu masy, siły i wytrzymałości mięśni, co oznacza po prostu lepsze rezultaty treningowe. Niezależnie od tego, czy zależy Ci na budowie muskulatury, czy zwiększeniu siły, kreatyna z powodzeniem pomoże Ci w osiągnięciu założonego celu.

Odżywka białkowa

Zapewne wiesz, że białko nierozerwalnie wiąże się z budową masy i siły mięśni. Rzeczywiście, ten makroskładnik odpowiada za odbudowę mocniejszych i większych włókien mięśniowych, dzięki czemu wraz z biegiem czasu stopniowo następuje progres masy i siły. Aby uzyskać optymalne rezultaty, osoba ćwicząca na siłowni powinna przyjmować nie mniej niż 2 g białka na każdy 1 kg masy ciała. To dużo, dlatego wiele osób poza dietą dostarcza proteiny także za pośrednictwem odżywki. Odżywka białkowa pozwala szybko i łatwo uzupełnić braki tego makroskładnika w diecie. Warto po nią sięgnąć, gdy ma się problem z dostarczeniem odpowiedniej ilości białka wraz z pożywieniem.

Witamina D

Witamina D wykazuje wieloaspektowe działanie w organizmie człowieka. Odpowiada m.in. za budowę kości, gospodarkę wapniem i fosforem, wspomaga pracę komórek mięśniowych, wpływa na samopoczucie i ogólną kondycję. Krótko mówiąc, witamina D odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie, szczególnie u sportowców, którzy są narażeni na zwiększony wysiłek. A ponieważ substancja ta nie jest w odpowiednich ilościach syntezowana przez człowieka, trzeba ją dostarczać z zewnątrz, do czego poleca się suplementy diety.

Beta-alanina

Chcąc notować progres siłowy i sylwetkowy, należy trenować ciężko i regularnie. Aby nie dać się zmęczeniu i nie tracić energii podczas ćwiczeń, można sięgnąć po beta-alaninę. Dzięki temu suplementowi w mniejszym stopniu odczuwa się osłabienie spowodowane intensywnym wysiłkiem fizycznym, dlatego zaleca się go przed treningiem. Beta-alanina pozwala osiągać optymalne rezultaty na siłowni.

Omega-3

Podobnie jak witamina D, tak i kwasy omega-3 – w szczególności DHA i EPA – kompleksowo oddziałują na organizm, również na kondycję i budowę muskulatury. Ponieważ ich źródłem są głównie ryby, a Polacy spożywają ich niewiele, w razie potrzeby powinno się uzupełnić braki tych kwasów poprzez suplementację.

Nie ma więcej wpisów